torsdag 26 november 2015

44. Ändrade planer och besvikelser

Det känns som att det inte är så ofta jag blir besviken men den senaste veckan har jag dock blivit det ett fåtal gånger. 

Dels i måndags när jag tänkte gå på tre pass med samma instruktör (två*30min och ett 55min) men när jag kommer dit visar sig att instruktören är sjuk så de blev inställda. Extra trist att ett av passen var ett box-pass som bara går en gång i veckan. Fick improvisera och köra något på egen hand. 

Igår hade jag också tänkt köra tre pass med samma instruktör, dock annan än i måndags, men på grund av sjukdom körde ersättare för henne. Och det är ingen stor grej eftersom jag genomförde två av de tre passen (kände mig lite yr och illamående under ett av de så gick inte på det sista) men blev ändock lite besviken över att inte köra med ordinarie vars push jag älskar. Barnsligt kanske. 

Blev dessutom besviken i tisdagskväll när vi fick ett mail från vår nuvarande lärare som ställde in seminariet vi skulle haft under onsdagen (den enda schemalagda aktivitet denna vecka). I princip hade jag kunnat åkt hem till Norrköping redan i helgen som var. Fick en tid för att förnya recept på p-piller idag på förmiddagen men hade kunnat avböja och bett om ett senare tillfälle. 

Idag hade jag planerat att träffa en kompis och antingen gå på julmarknaden på Kalmar slott eller ta en fika på stan men hon ställde in på grund av god anledning så nu sitter jag och bara väntar på att bussen ska gå, när jag kunde ha åkt med någon tidigare buss. Är i alla fall glad över att få komma hem några dagar även om jag ska läsa i mina tre medtagna kursböcker vars tenta infaller 10e december. Ska även mysa med mamma, gå på maskerad med några från jobbet och adventsfika med delar av familjen. Har faktiskt fuskat lite och tagit fram det lilla julpynt jag har eftersom jag inte kommer tillbaka förrän på måndag, blir härligt att komma hem till då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar