fredag 20 november 2015

42. Fredagkväll och ord om kärlek

Ska strax gå och göra mig redo för sängen, borsta tänder och tvätta ansiktet. Har ägnat kvällen åt att titta på bland annat På Spåret. Älskar att det har börjat igen, även om jag saknade Jens vid min sida, vi brukar titta på det ihop. Han tog istället tåget hem under eftermiddagen eftersom han har andra planer för helgen. Har varit skönt som vanligt att ha honom i Kalmar några dagar. Det är klart jag längtar efter ett liv tillsammans här men jag är också inställd på att vi får ha ett långdistansförhållande ett tag då han fått fast tjänst på sitt jobb i Norrköping där han haft provanställning under året. Får vänja mig vid att ses lite sporadiskt och i perioder mer sällan. Varit ganska bortskämd sen jag flyttade hit med att han varit här ett flertal tillfällen och jag har åkt hem några gånger. Är tacksam för det.

På måndag firar vi sju år tillsammans och det känns helt sjukt att tiden gått så fort. Men jag känner mig oroligt trygg i vår kärlek och är inte orolig att vi inte kommer klara att fortsätta älska varann på distans. Lite tråkigt att vi inte kommer kunna fira ihop på måndag men med tanke på att vi redan haft 6 årsdagar med varann är det inte hela världen att uppskatta varann på håll. Vi är rätt så bra på det redan. 

Är övertygad om att alla människor behöver någon som älskar oss villkorslöst, som höjer oss och får oss att vilja bli våran bästa version. Kärlek är sådan. Jens är min person. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar