torsdag 19 november 2015

41. I väntan på grytan

Sitter och väntar på en gryta på spisen. Har fått besök denna vecka, av älsklingen. Han skulle komma och överraska mig i tisdags. Dock hade jag en inre förhoppning om att han skulle ge bort sitt arbetspass han hade mitt i veckan som skulle ge honom sex lediga dagar. Han berättade inget om att han hade gjort det men med min förhoppning läste jag in signaler i hans sms om att han var på väg hit. Jag bestämde mig för att gå bort till stationen när jag trodde han i så fall borde komma och ställa mig och på något vis överraska honom. Hann dock bara halvvägs dit så ser jag honom komma gående mot mig, den lyckan. Jag hade redan hunnit tveka ett par gånger om att gå dit och bli besviken om han inte alls kom, utan det bara var hjärnspöken. Så när jag såg honom blev jag så glad och varm inombords.

Sen dess har vi mest tagit det lugnt här hemma. Jag har varit på någon föreläsning, läst lite här hemma i kurslitteraturen, varit och tränat så jag har träningsvärk i hela kroppen. Var på ett kommunalt sammanträde idag för ett seminarium vi ska ha nästa vecka och diskutera vårt observerande. Vi läser om politik just nu, vilket jag tycker är intressant. Tentan vi kommer ha sedan i december är just över Sveriges politiska system och övergripande om riksdagen, regeringen, grundlagarna osv. Rättssystemet som är Sverige. Är lite nervös då det är min första sals-tenta. Som i princip alla säger är det inte hela världen att bli underkänd första gången eftersom det finns fler tillfällen att klara den på. Men givetvis vore det allra skönast om jag kunde bli godkänd på första försöket så det går att släppa och gå vidare till nästa uppgift.

Nu ska jag ta och läsa något kapitel i kursboken och invänta godmiddagen.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar