lördag 21 november 2015

43. Längtan efter god mat i gott sällskap

Har ägnat mycket tid idag åt att radera bilder på datorn, rensa lite eftersom där finns så många bilder som inte borde finnas där - suddiga, dubbletter, printscreenade mobil-bilder. Detta har resulterat i att jag har sett väldigt många bilder på mat. Dels frukostar och hemma-luncher men också mycket middagar borta, ute. Och jag inser att jag saknar det. Jag älskar att gå ut och äta och har genom åren gärna spenderat pengar på att äta ute, speciellt eftersom jag haft råd när jag tjänat så bra på mitt lager-jobb. I nuläget när jag lever på CSN-lån/bidrag får jag dock ut mindre än hälften av vad jag fick i lön på mitt jobb, vilket innebär att jag inte kan äta ute i samma utsträckning. Om jag skulle prioritera det, skulle jag nog få leva på luft ett par dagar i månaden. Så jag saknar det, att sitta på en mysig restaurang, bli serverad god mat(förhoppningsvis) och beställa påfyllning i glaset och sitta med någon man tycker om och prata och njuta. Det är något med att komma hemifrån och få äta god mat utan att själv anstränga sig, underbart.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar