torsdag 5 november 2015

35. Hur det är att skriva en hemtenta.

Jag har knappt varit ute sen jag kom tillbaka till Kalmar i måndags. Var på ett pass på gymmet i måndagskväll och sprang en 25minuters löprunda i tisdagseftermiddag. Igår var jag inte ute en enda gång. Jag rör mig mellan skrivbordet, toaletten, köket och soffan innan jag går och lägger mig. Min kost har bestått av toast, turkisk yoghurt med bär, rostade mackor, äggröra, ostbågar, chokladglass, popcorn, lakrits samt två måltider med ett stycke fjärilskotlett och två-tre kokta slantade morötter. Sitter oftast med böckerna och ögnar igenom relevant text, med datorn i närheten och knappar allt som oftast på tangentbordet, gör skisser på svar. Öppnar nytt dokument och skriver ner ett svar på en A4 till en fråga. Har fem frågor totalt att besvara, till imorgon kl 23.00. Har gjort klart tre av frågorna, sitter med de två sista som jag kommit halvvägs på båda två. Min förhoppning är att bli klar ikväll. Men det har inte exakt gått enligt plan hittills så vi får se. Längtar enormt till inorgon, efter inlämningen blir det fest! Snart där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar