tisdag 10 november 2015

38. Ett skönt avbrott i hemstaden.

Har varit ett par sköna dagar i Norrköping utan en tanke på skolan, förutom när någon frågar om hur det går. Har varit rätt så trött också, kanske på grund av att jag inte sovit så bra, inte hela nätter, och suttit och somnat i mammas sköna fåtölj när jag försökt läsa en mycket spännande kriminalroman skriven av Mons Kallentoft. Är på andra boken i en serie. Har dock kommit ut också, igår tog jag bussen skapligt till Rebecka för att gå en riktigt lång promenad runt hennes trakter. Sedan blev det te och jag fick hjälpa till att måla lite i deras relativt nya hus de gör iordning. Vi hann också med en lunch i Ingelsta innan hon skulle jobba och jag åkte hem till mamma, och somnade.

Mötte upp Jens på kvällen som bjöd på pizza på Pappa grappa som tydligen hade glutenfri pizza- mycket god! Läste i menyn att de också hade glutenfri pasta så får prova det nästa gång. Följde med och sov hos hans föräldrar och idag har jag mest läst i boken, ätit med mamma och gått en promenad för att handla glass. Hur mysigt det än är här så längtar jag hem lite, åker imorgon bitti. Det ska bli skönt på ett vis, speciellt eftersom min älskling följer med några dagar. Längtar otroligt faktiskt! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar