onsdag 5 januari 2011

Återhämtning.

Genom hela december månad och ännu längre tillbaka har ingen av de gångerna jag druckit alkohol gett upphov till någon direkt bakfylla, visst man har känt att man drack kvällen innan men inte så att man känt behov att gnälla om det eller tycka synd om sig själv eller rent ut sagt ångra att man drack kvällen innan. Inte ens nyårsdagen mådde jag dåligt. Nej det kommer idag.

Igår blev det en helt spontan kväll på Munken efter jobbet, Jens ringde och sa att han skulle träffa Pata som fyllde år dagen till ära och ta några öl på Munken så jag gjorde sällskap när jag slutat efter tio. Tror jag drack 3 glas vin. På 2 timmar. Det ångrar jag.

Och jag känner mig så dum eftersom jag visste hur lite jag ätit under dagen, och att jag inte lyssnade på Jens när han med omtanke ville påminna mig om kanske just det. Och det får jag betala idag.

Annars är hemligheten bakom att inte bli sådär jobbigt bakfull att äta innan man lägger sig, dricka mycket vatten och gärna sluta dricka alkhol minst en timme innan man ska till sängs. Sen brukar jag ofta ta en alvedon i förebyggande syfte. Och ett glas vatten vid sängen. Så har jag klarat mig, tills idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar