onsdag 5 januari 2011

03- Mina föräldrar

Jag har skilda föräldrar. De skilde sig när jag skulle fylla 4år och det var som vänner så jag har undkommit jobbiga separationer o.dyl.

Jag har en mamma som inte tycker om att "finnas på nätet". Ha ha.
Genom min uppväxt har hon varit en vad jag tycker är en "typisk mamma". Hon har varit mån om att vi ska ha det bra, att vi ska ha rätt värderingar och sett till att vi varje dag fått lagad mat i magen. Min far träffade jag varannan helg under min uppväxt. Han var inte lika mycket "förälder" som mamma så jag minns att jag tyckte det var skönt emellanåt att åka till honom.


Varken mamma eller pappa har haft det så gott ställt ekonomiskt, vilket har gett mig min grundsyn på pengar som något som behövs för att leva men det är inte allt i livet. Jag tror också det var mamma som sa att jag aldrig ska skuldsätta mig om det inte är absolut nödvändigt. Att börja låna pengar kan ge upphov till en ond spiral.

Jag tycker jag har rett mig väldigt bra i livet tack vare de, det får jag säga- de gjorde ett helt ok jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar