onsdag 5 januari 2011

02- Min första kärlek

Kärlek.. Jag med mitt dåliga minne försöker tänka tillbaka och komma ihåg när jag kände att jag var kär första gången. Det är inte lätt. Jag var ju hon som var "kär" i Power Rangers, i lilla killen i Luftens Hjältar, i MacGyver och så vidare.



Jag tror att första gången jag var kär på riktigt var när jag var 16-17 och hemligt förälskad i en klasskompis ett bra tag utan att någonsin tala om det. Jag minns hur varm jag blev så fort jag såg honom och hur pirrigt det var att prata med honom över MSN. Jag minns, så klart, en utekväll när jag såg honom strula med sitt ex och det högg i hjärtat. Jag hade aldrig tidigare gråtit över någon så. Inte tidigare känt så starkt att jag ville vara någon nära.



Idag skrattar jag något när jag tänker tillbaka på det. Att jag aldrig vågade ta steget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar