måndag 22 oktober 2018

336. En aura av dålig

Har en känsla av att vara sämst. Skickade in mitt paper idag, inte helt nöjd. Hade ingen möjlighet att göra något annorlunda såhär i sista stund. Känner bara att jag skäms. För att ha gjort ett rätt halvkasst jobb. Vill inte läsa igenom den igen. Vill bara gå vidare och göra annat. Låt oss glömma den där uppgiften. Fick en del energi av att umgås med Kajsa efter jobbet, gick på stan och shoppade lite, unnade oss. Så himla fin vän. Igår skrev hon och frågade om hon skulle komma och laga mat till mig så jag kunde plugga för hon skickade in sin på eftermiddagen igår innan vi drog från UB. Jag började skriva att det var bra, att jag klarade mig. Men så tänkte jag att det vore mysigt med middagssällskap och lite pepp. Så hon fick komma, så lagade hon en god pasta och tog hand om disken (!). Så himla fin gest, så tacksam för den vänskapen. Det är så skönt att ha en vän som Kajsa, som vet precis vad hon ska säga, ibland kanske det jag innerst inne också ville höra men det är ju det som är så bra.

Nu ska jag äntligen se någon av de program jag följer på play, laga lite mat och känna in hur skönt det är att inte sitta med skolan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar