onsdag 3 oktober 2018

329. New at work

Häromveckan fick jag jobb som biståndshandläggare inom äldreomsorgen i Färjestaden. Igår var första introduktionsdagen, var där i 4 timmar liksom idag. Har blivit visad verksamheten, fått nyckel, inloggningsuppgifter, tag, papper att skriva under.. Det känns bra att de har en ordentligt introduktion så man fasas in i det lite. Idag satt jag med en kollega som visade hur man skriver en ansökan och skickar beställning på insatser. Imorgon ska jag vara där 8-17 så då ska vi gå mer på djupet i vad olika saker innebär. Känns skönt att Tess är där, hon har jobbat där sen i slutet på augusti och var den som gav mitt nummer till myndighetschefen Malin som jag hade möte med förra veckan och sedan blev erbjuden en deltidstjänst. Har sagt att jag inte vet om jag kommer kunna arbeta mer än halvtid och chefen har sagt att det blir svårt att jobba mindre än halvtid så vi får se hur det ska gå ihop. Skolan kommer ändå först, det är ju bara månader kvar! 

I vilket fall känns det bra än så länge. Jag hoppas jag ska trivas och att det ska gå smärtfritt. Det verkar vara ett härligt gäng också som jag har till kollegor. Jag kom på mig själv med att tänka att jag ser det som tillfälligt medan jag studerar men det slog mig att jag säkert får vara kvar om allt går bra även efter examen. Känns surrealistiskt. Kanske också är bra att jag ser det som lite extra, så jag inte förstorar upp det som jag gärna gör och ger mig själv ångest och stress för att jag tänker att jag egentligen inte klarar av det.

Nu ska jag plugga sista timmen innan läggdags.

Maria Holmberg - biståndshandläggare ÄO. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar