onsdag 17 oktober 2018

334. Upp och ner, ner och upp

Onsdagkväll. Känner att jag kanske håller på att bli sjuk. Hade en liten fläck i halsen redan igår kväll. Idag har det känts OK, ätit lite halstabletter och tyckte det försvann. Sen efter jobbet har jag bara blivit mer och mer...nere. Vill bli omhållen och känna mig delaktig men också vara själv- min gamla "ensam är stark" överlevnadsstrategi gör sig påmind, vill inte prata med någon, om något. Vill inte berätta vad jag tänker även om det inte är mycket. Mest känslor. Som rör runt. Ledsamhet. Så vill jag gärna tro att det är för att jag är på väg att bli sjuk för det är så mycket skönare än om det inte är så. Att behöva må dåligt på riktigt. Ingen vill ju det.
Jag blev i alla fall lättad förut när jag slapp hålla mitt pass jag skulle kört. Och nu ska jag försöka skriva några rader till på mitt skolarbete. Sen måste jag sova, upp och hoppa kl 6, jobba 7-14 imorgon för att fortsätta plugga hela vägen tills det blir klart och ska in på måndag vid lunch. Sen ska jag unna mig. Vad som. En ansiktsbehandling. En lunch ute. Ett par nya skor (inget som kommer hux flux, vill ha ett par, vet vilka men de finns inte här i Kalmar men kanske kan hitta liknande, de saknas i min skorepertoar). Eller så köper jag nya träningskläder (det är faktiskt något jag behöver, har flera tights som jag inte vill fortsätta använda på gymmet för att de blir genomskinliga när jag benböjer osv). Jaja det var det.

Plugg nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar