tisdag 13 juni 2017

234. Inleder 9 lediga dagar

Sommarlov! Jag blev klar med hemtentan, väntar ännu på besked om jag klarat den eller inte. Håller tummarna för att den blir godkänd, vill inte gärna komplettera nu när jag tagit sommarlov. Har kommit in bra på Målatorp, har fått jobba lite extra så kommer komma upp i 100h i juni till skillnad från de 14h som jag hade från början på schemat. Känns superbra! Har jobbat i helgen och nu är jag ledig till på torsdag den 22a när jag tagit på mig ett extrapass (ska också jobba midsommardagen).

Nu har jag nio lediga dagar! Inledde med en löptur kring Stensö, skjutsade först Jens till jobbet så tog bilen ner till Stensö vilket var ganska skönt när jag var klar och kunde svepa en flaska vatten jag lagt i bilen. När jag kom hem tänkte jag bara torka bort fågelskit från bilen men slutade med att jag tvättade av det mesta delen av den - den blev fin och jag behövde inte betala massa pengar för att få den tvättad. Någon dag när jag jobbar på Hertz ska jag ta bilen bort och åka ner i garaget där vi städar bilarna invändigt och dammsuga litegrann.

Snart ska jag bort till kommunen och lämna in en tidsrapportering så jag kan få lön i juni, sedan ska jag möta upp Jens när han slutar jobbet (hans andra dag idag- han har brandutbildning) så får vi se vad vi gör resten av dagen. Det blir nog några avsnitt Game of Thrones som vi började se förra veckan och middag. Ska försöka njuta av att ha massa fri tid :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar