måndag 26 juni 2017

238. Midsommarhelg

Midsommarhelgen gick förbi med väldans fart. Midsommarafton körde jag upp till Böda på Öland för att fira midsommar med Sofia från klassen och hennes sällskap. Jens jobbade några timmar vilket gjorde att han inte hade möjlighet att följa med. Jag stannade till 22 och vi åt lunch, spelade kubb, klädde midsommarstången, dansade några varv och åt en otrolig tårtbuffé med glutenfria bakverk som Sofia ordnat. Hon är världens bästa värdinna som alltid tänker på alla! På kvällen hann jag med lite grill middag, orkade dock inte så mycket, innan jag körde hem i natten.

Henrik & Sofia 





Mathilda





Midsommardagen spenderades sedan på jobbet eftersom jag tackat ja till ett pass. Det var rätt lugnt och trevligt. Jag gjorde en jordgubbstårta som blev uppskattad. Igår hängde jag med Jens mest hela dagen eftersom båda var lediga. Vi gick en promenad, åkte och storhandlade och drog av några avsnitt av Game of Thrones. Jag åkte också iväg på ett power-pass som jag inte varit på sen några veckor vilket gett mig sån träningsvärk. Då vet man att man lever. Nu ska jag jobba några timmar till sedan är jag ledig tre dagar i rad, jippi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar