måndag 19 juni 2017

237. Sköna lediga sommardagar

Har varit ledig i en vecka nu och har två dagar kvar innan jag börjar komma igång med att jobba och mina ledig dagar blir max tre i sträck. Både igår och idag har vädret varit fantastiskt, solen har skinit och värmen har varit påtaglig. Jag och Jens har varit vid stranden båda dagar, har en hatkärlek för att hänga där - älskar det för att det inte blir mer sommar än så och det är så skönt att svalka sig när det är så varmt, hatar det för att jag är inne i en period av självhat till min kropp så vantrivs så mycket att vara bikiniklädd. Vill inte se andras kroppar och känna att jag krymper ihop till en boll och försöker skyla mig, fast jag vet att det är skevt och fel. The struggle in my brain.
Har i alla fall haft en kanon dag det till trots. Svängde förbi stan en kortis och drack någon kyld dryck, har precis varit iväg ensam till Hansa för att köpa brasse-stolar på Rusta och några fler balkongblommor på Plantagen. Nu är jag helt färdig. Blir en något lugnare dag imorgon, hoppas på lika fint väder så ska jag hänga vid stranden ännu en dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar