tisdag 31 januari 2017

192. En helg i Norrköping

Är tillbaka i Kalmar efter en helg i Norrköping. Har på det stora hela mest umgåtts med Jens. Lördagen började med en dag på stan ihop, vi tog en lunch på Asken (jag åt en fisk, mycket god!) och på kvällen firades Jens på Världens bar med hans vänner. Vi åt burgare, drack och skrattade gott tills vi drog hemåt runt 2 på natten. Riktigt trevligt faktiskt och jag blev aldrig riktigt full så jag blev heller inte bakis så under söndagen medan Jens låg och grämde sig i sin baksmälla tog jag ett varv på stan med Madeleine. Sedan var det söndagsmys med film, chips och choklad. Igår var vi också på stan, annars försökte jag plugga litegrann innan jag cyklade bort till mamma för att säga hej. Jennifer fanns också där och mamma bjöd på pannkakor, inte för att jag var hungrig efter att ha ätit två kycklingfajitas. Det var i alla fall en bra dag!

Den här dagen startade jag med hotellfrukost på Scandic i Norrköping innan bussen skulle avgå. Mest för att Jens bror som han bor ihop med hade jobbat natt och kom hem vid 7 imorse för att sova i sin säng i vardagsrummet och jag ville inte böka med frukost i köket eftersom det inte finns några dörrar att stänga igen. Men jag älskar hotellfrukost så jag är nöjd. Sov en stund på bussen sedan och ägnade en timme åt plugg. Uppsatsen ska in på fredag, hade gärna skickat in den på torsdag så försöker bli färdig.

Nu ska jag dock cykla bort till Actic och träna lite power. Ska bli skönt efter fyra dagar utan träning.

Bildregn från helgen 
Lunchen på Asken

Födelsedagssång för Jens

Jens, Pata och Alex

Jag och Rickard (som Jens jobbar med)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar