fredag 6 januari 2017

186. Lyckan med vinter

Jag blev lite ledsen när jag fick höra om all snö som kommit till Norrköping samma dag som jag tagit bussen hem till Kalmar när det var helt snöfritt här nere. Blev desto gladare när jag vaknade dagen efter och såg att det snöat massor. Och det har varit två fina dagar med strålande sol och bitande kyla som gör något med en. Har varit ute på promenader och känner mig lite lyrisk av att vandra i ett snölandskap, ser skidspår längs vägen och önskar att jag haft mina längdskidor härnere så jag kanske kunnat testköra lite. Det är i vilket fall underbart och jag skulle mycket gärna åka upp till fjällen några dagar eller en vecka, åka skidor på dagarna och mysa i en stuga på kvällarna.

Annars pluggas det på en tenta som är om fyra dagar. Går sakta framåt. Skulle helst gjort den idag och blivit klar med den. Men kanske bra att den är om några dagar så jag får fila lite extra på mina kunskaper, kanske inte hade blivit ett bra resultat om jag skrivit tentan idag. Nu ska jag återgå till att svara på gamla tentor och ladda för På Spåret om trekvart.

Gårdagens tvåtimmars promenad med Michelle och Anna efter en förmiddag i skolan

Michelle: ta ett kort när vi går (står stilla i en "går-pose") ha ha


Vi hade superhög havsnivå häromdagen, översvämning i skogen




Min promenad idag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar