tisdag 3 januari 2017

185. Ett nytt år har startat

Nu sitter jag i Kalmar och ska dricka en kopp te eftersom det är så fasligt kallt i min lägenhet. Tog bussen i förmiddags trots att föreläsningen/seminariet som blivit uppskjutet från den 16e och 19e december till imorgon ställdes in igen. Dock har jag haft svårt att fokusera på plugg när jag varit hemma och hälsat på i Norrköping så för att förbereda mig för tentan om en vecka är det förmodligen bäst att jag kom ner hit nu. Har packat upp väskorna och packat ner julsakerna samt varit och handlat lite på Ica. Imorgon ska jag träffa mitt gäng på UB (universitetsbiblioteket) så vi kan göra seminariet tillsammans som nu ska skickas in och rättas.

Det gick ganska fort de där veckorna jag var hemma, ändå känns det som det var länge sen jag åkte från Kalmar. Har varit mycket umgänge, vilket gör att det känns ganska ensamt nu när jag kom hem hit. Nyårsafton blev för övrigt jättebra. Vi skulle ha firat med Madeleine och Daniel men eftersom det tog slut mellan de under julhelgen så hamnade jag och Jens med Nisses kompisar. Vi åt toast skagen, oxfilé med potatisgratäng och en créme brulée, spelade TP och MIG, tände brasa och några spelade beerpong. Det slutade med att vi tog en taxi hem vid 4 snåret. Jag var inte så bakis på nyårsdagen men rätt trött. Jag tog mig dock ut på en promenad i eftermiddagsmörkret eftersom vi skippat nyårspromenaden.
Nyårsafton

(Tur det finns smink)

Började med att spela lite TP när vi kom


Erika var i stan (pluggar i Lund)

Där bakom skymtar Hannes som vi var hos



Min ljuspromenad nyårsdagen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar