onsdag 25 januari 2017

190. Jakten på att känna sig tillfreds

Idag har varit en sådan dag där jag höll på att somna på föreläsningen i skolan, mest för att vi inte fick den normala bensträckaren efter 45 min utan satt över timmen sista passet. Då klarade jag inte riktigt att hålla ögonen helt öppna och blinkade till sista tio minuterna. Sedan har jag försökt plugga, tagit ett litet steg framåt i uppgiften som ska in nästa fredag, en uppsats på 5 sidor. Har dock under eftermiddagen haft så ont i huvudet, somnade också i soffan en stund när jag kom hem. Och jag känner mig något nedstämd. Om någon frågade hur jag mådde skulle jag säga "inte bra". Vill bara känna att det flyter på med uppgiften, men jag tvivlar så på mig själv. Vill ha kommit långt till helgen så jag kan ta några dagar och koppla av i Norrköping. Har andra tankar i huvudet också som påverkar mitt mående. Komiskt att jag för övrigt skriver om hälsa i min uppgift, fast om ojämlikhet i hälsa - att parametrar som klass, inkomst och utbildning påverkar människors hälsa. 

Nu ska jag läsa vidare, och bli klokare. Snart träna lite också och hoppas det gör mig gladare. 

Från någon av mina promenader runt Stensö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar