måndag 23 januari 2017

189. Läget idag.

Klockan är kvart i åtta och jag känner att jag skulle kunnat gå och lägga mig nu. Så trött och hungrig så jag fixar kvällsmat nu innan det bli dags för sängen. Har spenderat dagen dels på UB med plugg och dels en lång promenad med Michelle. Var även förbi Maxi för att hämta mitt paket med kurslitteratur som jag beställde för snart en vecka sen, ganska seg leverans på Adlibris. Skönt i alla fall med egna böcker istället för att hålla tummarna för att ref-exemplaren finns på biblioteket när jag kommer för att plugga. Vi har startat en ny kurs, en ganska omfattande kurs om man ser till vad vi ska läsa. Det är två skriftliga uppsatser, den ena på 4-5 sidor, den andra på 9 sidor. Längtar inte till den sistnämnda. Har dessutom en muntlig examination som vi gör i par. Den första uppsatsen ska in på fredag nästa vecka och det är den jag ska sitta med nu i veckan. Annars blir det en visit hem till Norrköping i helgen för att fira Jens som fyller år imorgon (!). Önskar jag kunnat åka hem över dagen men det var inte rimligt efter mitt schema. Hoppas dock helgen blir grym!

En ask chokladpraliner från Jens med hälsningen
"Lycka till på tentan", som jag fick inför juridik-tentan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar