torsdag 27 oktober 2016

164. Torsdagstankar

När jag inser att det redan är fredag imorgon känner jag att veckan flugit iväg. Den kändes lång i början när vi hade två heldagar i skolan (8-16) för föreläsningar i MI (motiverande samtal) som är veckans tenta-uppgift. Det är näst sista på vår andra och sista hemtenta för kursen vilket känns skönt för jag längtar lite till nästa kurs då vi ska läsa juridik igen. Det kommer säkerligen inte bli lätt men min uppfattning är att det oftare finns rätt och fel när det kommer till lagboken, inte så mycket utrymme för egna reflektioner som vi håller på med nu.

Jag är super-nervös inför den här hemtentan vi håller på med. Har svarat på de tre första frågorna (av fem) och skickat in vilket jag ångrar lite eftersom jag inte nu har möjlighet att göra ändringar. Jag har en känsla i magen som säger att nu kommer det bli komplettering eller omtenta. Fram tills hemtentan är inlämnad och resultatet kommit gläds jag åtminstone lite åt att jag blev godkänd på första hemtentan. Lite besviken också om jag ska vara uppriktig då jag inte lyckades få VG på någon av de fem frågorna men godkänt är alltid godkänt. Jag tror inte framtida jobbmöjligheter står och faller för att jag inte får VG. Det ligger bara hos mig och mina höga krav.

Ska nog lägga ifrån mig skolan och bädda ner mig nu. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar