fredag 21 oktober 2016

161. Inspirerande väder

Just nu regnar det, igår regnade det, dagen innan dess regnade det. Jag hade en bild av Kalmar som en stad där det nästan aldrig regnade efter mina första två terminer här. När jag uttalade det för Anna sa hon att vissa år regnar det massor och andra år regnar det nästan ingenting, jag börjar tänka att det kanske är ett vartannat år fenomen. Som med äppelträd som jag hört får frukt vartannat år. I vilket fall är det ganska grått just nu och lite trist. Har mina gummistövlar i Norrköping vilket känns lite surt just nu för jag har inget emot att gå ut i regnet så länge fötterna inte blir dyngsura. Ska det fortsätta såhär får jag nästan köpa mig ett par nya gummisar så kan jag ha kvar mina gamla däruppe till när jag hälsar på och det regnar där. Tur ändå att jag behöver plugga så det är nästan passande att det regnar så jag håller mig inomhus och gör klart det jag ska. 


Trevlig fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar