måndag 24 oktober 2016

163. Att få börja om

Det var lite så jag kände inför att börja plugga i en annan stad. Först ville jag komma bort från staden jag är född och uppvuxen i, staden jag levt i hela mitt liv. Den är därför full av människor och platser som gör mig påmind om saker som gjort mig ledsen genom åren. Jag var också trött på att känna hur min livsglädje på jobbet försvann på grund av både vad arbetet gick ut på och de personer som ofta gnällde, ju längre jag stannade kvar. Jag insåg efter att jag flyttat ner, börjat plugga och lärt känna nya människor hur det var precis det jag ville. Jag ville få börja om, på ett sätt, där ingen vet vem jag är. Det är lätt att fastna i samma spår, för en del är det också lätt att fastna i bilden andra har av en. Jag förstår att jag förmodligen hade träffat massor av nya ansikten, nya vänner, om jag stannat kvar. Men att få chansen att uppleva en helt ny stad, att ta steget och lämna allt man känner till och få nya perspektiv är något jag inte hade fått med mig.


En kväll i maj på Stensö, Kalmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar