onsdag 19 oktober 2016

159. Att komma in i vardagen

Det har inte varit helt lätt att komma in i rutiner när jag några dagar efter att ha kommit hem från Kroatien reser upp till Norrköping för att hänga lite med familj innan jag ska till Stockholm över en dag för att gå på mässa och sen komma tillbaka till Norrköping och se en fotbollsmatch innan jag åker tillbaks till Kalmar för att stanna ett tag. Nu är jag i alla fall i Kalmar sen i söndagskväll, Jens följde med eftersom han inte har något jobbpass förrän fredagkväll. Vi har haft mysiga dagar med god mat, lite vin och film. Idag gick vi ut på en lång promenad i höstrusket, det regnade tidigare men när vi var redo att gå hade det slutat. Men det är ganska ruggigt, grått och inte särskilt inbjudande att hålla till utomhus. Tänker bara på hur grått det kommer vara när alla löv fallit till marken och snön inte kommit. Mörkt och trist, jag håller alltid tummarna för att snön kommer tidigt för att lysa upp världen.

Ska återgå till att läsa en kursbok för en uppgift vi håller på med den här veckan i skolan. Ganska svår uppgift och inte så motiverande när föreläsaren som också ska examinera oss inte verkar gilla modellen vi ska lära oss när vi har samtal. Det är bara att göra det man ska och göra det bästa man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar