torsdag 15 september 2016

150. Vill inte bli sjuk

Det har varit en bra vecka, hållit igång med träningen och känt att veckans skoluppgift varit intressant och lättare arbeta med än de tidigare två. Jag har också gått och längtat lite till helg eftersom det är inplanerat två härliga kvällar både imorgon och på lördag. Så kom den här dagen, jag satt imorse och skrev klart veckans uppgift för att kunna skicka in den och ha en skön dag - ta den lite som den kommer, träna, laga köttfärssås som jag planerat och kanske se på film till kvällen.

Från en sekund till en annan känner jag något i halsen. Väldigt lite till en början, så jag drar hemifrån och gör några ärenden och ju längre dagen går, desto mer känner jag mig hängig. Bestämmer mig för att inte träna, jag lägger mig istället i soffan med risgrynsgröt och smörgåsrån och tittar på Bron. Äter en skål med glass för att halsen ska må bättre. Ligger kvar och slumrar och när jag vaknar till är det ett faktum - halsen är inte bra. Lagade ändå köttfärssås för att ha en matlåda till lunchen i skolan imorgon.

För imorgon är det föreläsning 8.15-15.00 och det hade passat bra vilken fredag som helst hittills när vi haft en föreläsning i veckan, varje måndag. Jag tror att jag skulle behöva ligga hemma och vila och kurera men om jag missar morgondagen kommer jag behöva gå på en kompletterande lektion som jag försöker undvika. Det är alltså en obligatorisk dag imorgon, vilket känns så typiskt. Jag håller i alla fall mina tummar för att en natts sömn ska få mig att må lite bättre. Skolan ska jag till oavsett men vill inte ställa in festligheterna varken imorgon eller lördag!

Bjuder på två bilder från ett kvällslöp häromdagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar