måndag 5 september 2016

147. Alla dagar är inte fantastiska

Solen skiner fortfarande här i Kalmar och vi har varit på en föreläsning idag, veckans enda. Sedan satt vi några tjejer på UB (universitetsbiblioteket) för att plugga lite. Flera förutsättningar för en bra dag, och det har också känts bra. Ändå kan jag inte sluta känna mig nedstämd. Det är något som gnager i mig. Och kanske vet jag vad det är. Ibland är man inte på topp, men jag vill inte gärna skriva här om när jag inte mår bra.
Jag skulle ha pluggat sen jag kom hem för flera timmar sen men har inte fått något gjort. Jag får plugga lite ikväll, behöver läsa igenom några kapitel inför morgondagen när jag ska träffa Kajsa, Michelle och Anna igen för att komma på en fråga vi ska svara på den här veckan. Vi har ett annorlunda upplägg denna kurs med hemtentan. Varje vecka har vi en föreläsning kopplad till en bok i kursen, och varje vecka ska vi formulera och svara på en fråga som är våran tentafråga. Vi har lite riktlinjer att följa och mål att nå och utefter det ska vi lösa uppgiften. Detta gör vi i fem veckor första delen. Sen följer del två och fem nya uppgifter, så i kursen blir det två hemtentor som examination.

Men men nu ska jag ta tag i att återlämna en bok till biblioteket som ska in idag. Så tänkte jag ta en löptur i solskenet. Kanske kommer det kännas bättre efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar