söndag 4 september 2016

146. Andra bröllopet för året

Igår var det äntligen dags att gå på bröllop igen. Jens barndomskompis Gustav och hans härliga Cecilia gifte sig. Det var en riktigt fin dag! Vigseln hölls fyra mil söder om Kalmar i Bergkvara där Cissi är uppvuxen och festen höll på Åmund vingård som ligger 1.2 mil söderut från Kalmar. Vädret var fantastiskt och kvällen var härlig. Bra styrt och bra fest mot slutet innan vi tog en taxi med Alex och Sabina hem till deras hotell och min lägenhet. Har varit lite seg idag, åt precis en ordentlig frukost eftersom jag bara stoppade i mig en tallrik med fil vid halv tio imorse. Kokade ägg och stekte några pannkakor, bra lunch. Nu ska jag plugga lite innan jag ska köra ett power pass vid halv fem i eftermiddag. Tänkte avsluta dagen med Bron eller film. Imorgon är det föreläsning igen!

Jens, Gurra och Pata

Familjen Dominder

Mysigt ställe





Toastmaster Erik och toastmadame Matilda

Sabina, Alex och Camilla

Erik höll ett härligt tal


Bröllopstårtan

Glutenfria tårtan 

Jag och Evelina

Bröllopsvalsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar