söndag 17 juli 2016

131. Fullspäckad helg

Det har varit en helg där jag knappt varit hemma känns det som. I fredags efter jobbet (som jag för övrigt började kl 4, det var tungt) mötte jag upp Madeleine och Rebecka på Trädgår'n för en matbit och något glas. Vi hade planerat AW med ett gäng från jobbet men vi tre sågs lite tidigare för att käka och hänga och senare droppade en efter en från jobbet in så till slut var vi ett rätt stort gäng på säkert 15-20 personer som hängde. Jag hade bestämt mig för att köra bil halv åtta dagen efter så jag drack en drink och en cider när vi kom vid 18 och drog hem när resten gick vidare ut till Kopparhammaren. Det var trevligt, det är något med att träffa arbetskamrater utanför jobbet och umgås som jag tycker om. Det är också skönt att inte alltid dricka så mycket och må bra hela kvällen och när jag vaknar upp.
De enda bilderna jag knäppte från Trädgår'n- 


På lördagen gick jag upp strax efter sju för att äta frukost och köra iväg mot Finspång där jag spenderade dagen på Evelinas möhippa. Vi körde femkamp på möjligheternas gård vilket var riktigt kul, älskar att leka och tävla. Sen gjorde det inget att jag var i det vinnande laget såklart. Dagen innehöll även lite lunchande där Evelina fick säga några väl valda ord om oss alla som en presentation, det var några av oss som inte hade träffats tidigare. Hon fick också genomgå ett smaktest då hon gifter sig med en kock, sen blev det även lite kubb och musikquiz innan vi gjorde oss klara för kvällen och möttes upp på Hugo i Finspång för att äta och festa tills nattklubben stängde. Det var ett coverband som spelade Gyllene Tider-låtar under kvällen, Moderna Tider heter de. Mot slutet av deras spelning hade vi ordnat så att de ropade upp Evelina och hon fick hoppa upp på scen och släppa loss till "Ska vi älska så ska vi älska till Buddy Holly". Vi hade svinkul, jag drack alkoholfritt vitt vin och drinkar under kvällen eftersom jag skulle köra hem i natten. Klockan 3 kom jag hem till Jens och kunde äntligen sova. 

Bilder från dagen





Härliga Eve som bjöd på sig själv på scenen


Idag var jag uppskriven för söndagsjobb och började klockan 8.00 så det var inte många timmars sömn inatt vilket har känts. Har haft ont i huvudet och längtat efter att komma hem och sova ett slag. Efter jobbet åkte jag först förbi Maxihuset och handlade på Ica, stannade till på Lindahls och köpte med en sallad till lunch. När jag ätit åkte jag och lämnade tillbaka Magdas bil som jag lånat över helgen och sen kunde jag äntligen komma hem och sova. Vaknade upp för någon timme sen och mår lite bättre i huvudet, har startat två maskiner tvätt och ska strax göra pizza till middag och se en film. Hoppas jag håller mig vaken tills Jens slutar, vi har knappt setts på hela helgen då han jobbat och jag varit iväg. I veckan som kommer jobbar han också eftermiddag som jag så vi kommer kunna mysa ihop på mornarna och äta gemensam frukost. Mycket härligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar