söndag 3 juli 2016

126. Bråvalla var fantastiskt

Det var verkligen en rolig helg på Bråvalla. Det var bra musik, ok väder, perfekt sällskap! Kändes lite tomt idag att inte gå på festival även om jag känner mig färdig med det också. Har tagit det relativt lugnt och aldrig varit riktigt full men ändå vaknat och varit lite seg eftersom jag tydligen blir trött av att gå omkring på festival och ta in massa intryck. Däremot är jag förvånad att jag inte träffade så många som jag kände, men det var såklart otroligt mycket folk. Tar med mig bland annat Tenacious D's spelning med Black Jacks mellansnack, Mumford & Sons fina låtar som jag lyssnat en hel del på. Energin hos Flogging Molly. Artisterna som uppmärksammade och fördömde det dåliga som hänt - övergrepp och våldtäkt. Som Veronica Maggio sa - människor som går på festival med andra åsikter än att ha kul och lyssna på bra musik kan dra därifrån.

Jag blir så jävla irriterad när jag tänker på att kvinnor ännu inte får ha makten över sina egna kroppar, att kvinnor fortfarande ska vara oroliga och rädda för idioter till män som inte har vett i huvudet. Någon jag känner skrev ett inlägg på FB om att det var trist att inte allt det bra som faktiskt kommer med festivalen uppmärksammades mer. Men jag anser att vi aldrig får tysta ner eller förminska det beteende som vissa män uppvisar i största allmänhet, just nu på festivaler. Det ÄR ett problem. Jag tycker det kommer fram ändå att människor har kul, artister och band gör bra spelningar och många upplever bra stämning. Men problem ska uppmärksammas så många gånger att det slutar i lösningar och inte längre kvarstår som problem.

BILDBOMB
Mysigt Garden party


Tänkte på världens bästa Kajsa som är veggie

Vi såg en uppvisning i FMX (?)

Jens jobbarkompis försökte vinna en tävling



Laakso!

Flogging Molly



Idbrandt och Carlberg, två chefer från jobbet

Under Tenacious D's spelning


Jag med Tiffany och Bianca Kronflöf


Appelquist och jag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar