onsdag 26 december 2012

That christmas just flew by

Annandag jul är det idag och jag ska jobba om två timmar, komma in lite extra så man har en saftig lön att se fram emot i januari. Är jättenöjd med den här julhelgen. Självaste julafton började vi med frukost i sängen, sista avsnittet av kalendern och paketbyte. Jag fick ett efterlängtat presentkort på Monki!
När vi gjort iordning oss tog vi en promenad till min mamma där resten av familjen samlades och vi åt lite julbord och umgicks. Fick fler klappar, bland annat en karaff, en ugnsform i glas och ett par nya Dr. Denim jeans. Klockan två hämtade Jens far upp oss och vi åkte hem till de där det bjöds på ännu mer klappar och saffranskaka innan det blev Kalles jul och julbord samt julklappsleken där jag kammade hem en brödkorg och en lykta. Jens däremot fick några lotter där en var vinst på!
Det avslutades med yatzy innan jag och Jens gick hem till oss och sov.

Igår hände inte så mycket, min far och hans fru skulle ha kommit till storasyster så skulle vi ha tittat förbi och bytt klappar men de blev sjuka och kom aldrig in till stan så jag och Jens gick en promenad istället, till Ica Kvantum i Hageby och sen gick vi hem och såg på film och myste.

Nu längtar jag till nyår då jag och Jens ska ha en riktigt mysdag med god mat och nyårspromenaden i stan. Men först ska jag jobba tre kvällar och sen tar vi långhelg!

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar