onsdag 25 juli 2012

Things changes

Det är varmt, otroligt varmt. Jag sitter på baksidan av vårt huskomplex och har läst igenom dagens tidning, nästan varje artikel har jag lusläst. Huden klibbar när den nuddar sig själv. Jag längtar till en badplats, har ännu inte tagit ett dopp i sjön detta år. Hade det inte varit för den uteblivna sommarvärmen hittills i år hade jag skämts. Nu är jag enbart ledsen för att jag inte kommer iväg och får svalka mig i sjön eftersom jag jobbar när det är sådan tryckande värme.

Annars får man säga att jag mår bra. Just nu mår jag bra eftersom solen skiner. Solsken har den åverkan. Jag jobbade över igår, två timmar blev bara en och en halv. Det resulterade i att jag efter att ha vaknat vid åtta och konstaterat ännu en gång på kort tid att jag inte försovit mig, somnade om och vaknade igen vid tio. Kroppen behövde väl det. Det diskuterades också på jobbet igår, många av mina kollegor sover länge på helgerna när vi jobbat dagvecka och gått upp mellan 4-5 och oftast får för lite sömn så kroppen tar igen det med att de sover ut på helgen. Till skillnad då från mig som oftast vaknar tidigt på morgonen och somnar jag om sover jag ändå inte längre än till nio. Så fungerar jag.

Nu är det dags för mig att ta mig upp i lägenheten, vattna de hängande tomatplantorna, laga middagslåda till jobbet och ta en skön dusch innan jag cyklar till jobbet och gör nytta idag också. Ska tänka mycket på de där badtillfällena som komma skall.

Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar