måndag 23 juli 2012

Sunny side up

Att det går så trögt för mig att uppdatera bloggen beror på att jag sällan sitter vid en dator och jag är inte så förtjust i att blogga från mobilen när jag vill skriva mer än vad som täcks i ett twitterinlägg. I vilket fall.

Idag är det måndag. Klockan är tjugo i fem och jag har jobbat dag fast det är min kvällsvecka, bytte över dagen för att kunna gå på matchen ikväll. IFK-DIF. Hoppas på en skön vinst.

Helgen var fantastisk på många vis. I fredags kom jag hem, efter att ha jobbat 4-14, till en ren lägenhet, guldvärt. Så istället för att städa gick vi direkt till Knäppingen och tog ett varsitt glas i solen. Efter ett samtal till Jens bror begav vi oss till Smedby där det var föräldrafritt och vi grillade och myste på altanen. I lördags blev det till slut en tur till Söderköping och vilken tur att vi beslutade oss för det när det sprack upp och blev en otrolig dag. Vi gick upp på Ramunderberget och åt en lättare lunch på Kanalkrogen. En riktigt god och prisvärd fisksoppa slank i mig. Till kvällen blev det grillat och Harry P på datorn. Igår gick vi ut och satte oss i parken strax intill vår bostad och ägnade några timmar i solen med att läsa. Sedan blev det grillat och tidigt i säng för min del.

Längtar redan till nästa helg när vi bland annat ska gå och se nya Batman filmen på bio!

Nu blir det middag.
Hejsvej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar