lördag 4 november 2017

272. En lång lördag

Den här lördagen känns så lång. Vi var uppe skapligt och hemifrån innan 11:00, det är inte ofta det händer en helg. Vi gjorde lite ärenden på Ikea, Giraffen och så tog vi en sväng på stan. Det blev lite shopping. Bland annat köpte vi nya champagneglas som vi tänkt införskaffa länge. När vi kom hem skruvade vi på sängbenen vi köpte på förmiddagen, en av de var skev så jag fick köra tillbaka och byta. Därefter har jag städat hela lägenheten och diskat och sen blev jag så trött. Jens gav mig ett glas vin och sa åt mig att sätta mig ner medan han lagade mat. Sedan har det inte blivit många knop.

Känner mig lite låg idag. Vet inte varför men det kanske är mycket i mitt huvud och många känslor förknippade med tankarna. Har varit lite otrevlig i tonen mot Jens och inte fattat varför. Det är bara en känsla av att det inte känns bra. Det har varit mycket kring praktiken, känner mig splittrad. Det är en del med skoluppgifterna som ska in, och skaver, får dåligt samvete när jag inte orkar fokusera på att plugga. Mina tankar kring min kropp, missnöjet och det tragiska i det, är ständigt närvarande. Just nu längtar jag till jul. Hoppas det blir en mysig och skön jul i år.

Nu ska jag återgå till Sagan om ringen som Jens satte på för en stund sen.

Två bilder från Balck där vi tog en latte/cappuccino att ta med när vi vandrade på stan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar