måndag 2 oktober 2017

265. Ny vecka. Oviss framtid.

Idag fick jag reda på att min handledare tackat ja till nya jobbet i Växjö dit hon ska flytta i slutet på oktober. Hon har sagt upp sig med en månads uppsägning och nu vet jag inte riktigt hur det blir fr.o.m. 1 november. Om jag får vara kvar resten av min praktik på boendet eller hur det ska bli. Är inte så orolig, jag får helt enkelt finna mig i situationen. Min förhoppning är dock att jag får stanna kvar på Lindero eftersom jag har fått tilldelade några små uppgifter som jag vill slutföra och som jag inte kommer kunna göra om jag inte får stanna kvar. Men  å andra sidan är jag öppen för det mesta och tror att det blir bra hur det än slutar.

Har varit på gymmet idag! Skulle gått på ett sent spinningpass med min handledare Mathilda men hon kunde inte idag och när jag satt och kollade på vilka pass som gick blev jag mer sugen på att prova två nya halvtimmespass på schemat så sagt och gjort - sjukt jobbigt och skönt efteråt. Det ena passet är helt nytt, heter Zone och är super-intensivt och effektivt. Väl hemma lagade jag lite mat, nya rätter - en pastasallad med halloumi, tomat, oliver och basilika (såg efteråt att det stod pesto i receptet vilket jag glömde men det var en god middag trots allt) och en halloumi-stroganoff till lunchlådan imorgon. Ska bli spännande att smaka på. Kul med nya vegetariska recept. Häromveckan gjorde jag och Jens rödbetsbiffar vilka blev mycket goda, speciellt ihop med fetaostkrämen.

Nu ska jag skriva klart min dagbok för praktiken.

Från en löprunda igår efter ett svettigt power-pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar