fredag 20 oktober 2017

269. En dag i bilen

Har spenderat mesta tiden av idag i bilen. Jag och Jens lämnade Kalmar efter halv elva på förmiddagen och kom fram klockan två. Då packade vi bilen full med våra resterande grejer som vi haft i källaren till lägenheten i Norrköping. Sedan hämtade jag Sofia vid fyra så åkte vi ner till Kalmar. Hon ska hänga med mig i helgen, passa på att besöka nu när Jens är iväg några dagar till Bremen med kompisar. Sedan vi kom hem har vi lagat spenatsoppa och umgåtts med Michelle som kom förbi och förgyllde kvällen. Vi har sett på Idol och pratat. Det var första gången Michelle träffade min syster.

Jag känner mig lite ledsen dock. Jag har en syster med en diagnos som innebär att hon saknar social kompetens. Hon kan säga saker som kan såra utan att det  förmodligen är medvetet. Jag har själv hört henne i såna situationer men inte tidigare varit den som hon kommenterat. Hon frågade mig förut om jag lagt på mig lite. Hon tyckte att det såg ut så i ansiktet på en bild jag lagt upp på Instagram och nu i verkligheten. Och jag vet att jag borde avfärda det utan att tänka på mer på det. Med tanke på hur jag mår kring min kropp så känns det jobbigt. Jättejobbigt. Det var som när en gammal kollega frågade om jag lagt på mig lite, dock menade han det på ett positivt sätt- att det klädde mig. För mig var det bara en oro över att ha blivit tjock. När min syster säger det vet jag dock bara att hon inte menar det som en komplimang. Från henne är det är en rak fråga över en reflektion hon gjort. I mitt huvud går massa tankar och jag känner mig ledsen. Det är svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar