söndag 22 oktober 2017

270. Härlig men tråkig helg

Har varit trevligt med besök i helgen av syster Sofia men varit riktigt tråkigt väder och om jag inte minns fel var det ganska tråkigt väder när hon var här för två månader sen. Vi har i alla fall varit ute, igår gick vi in till stan och matmarknaden på Stortorget. Vi köpte italiensk choklad och franska macarons. Sofia köpte också engelsk fudge. En liten historia om chokladen, det fanns alla möjliga smaker som var skurna i tårtbitar och som kund fick man plocka lite vilka man ville i en liten kartong. Priset berodde på vikten. Jag hade ingen aning om hur mycket de olika tårtbitarna av choklad vägde men valde till slut ut tre tillsammans med Sofia och vandrade till tjejen med kassan. 177kr ville hon ha för det och jag fick panik och tänkte "vi kan ju inte köpa choklad för nästan 200kr" så sa till kvinnan att jag ville ta bort en av bitarna. Så slutade det på 120kr istället. Vi tog en choklad med kokossmak och en med bär. Båda smakade supergott, något söta så det behövdes inte mycket för att känna sig nöjd. Kvällen avslutade vi framför Så mycket bättre som började igår.

Idag har vi tagit en sväng till Hansa för att jag hade lite ärenden. Köpte bland annat en byrå till badrummet där vi kan förvara handdukar bl.a. När vi kom hem och jag skulle skruva ihop den gick jag igenom instruktionshäftet och kände att den var så bra och pedagogisk med siffror i häftet och på små klisterlappar på de fysiska delarna. Ändå lyckades jag skruva dit två skivor åt fel håll så fick dra ut skruvarna och göra rätt. Är supernöjd med den i alla fall och blir mer sugen på att fixa inrednings-mässigt här hemma!

Nu ska jag tvätta av ansiktsmasken och borsta tänderna. Imorgon är det praktik igen. Önskar dock att jag kunde fått en hel dag hemma ensam nu när Jens är i Bremen. Även om jag saknar honom vill jag njuta av att vara för mig själv en hel dag, inte bara en eftermiddag efter praktiken och ett träningspass när jag måste laga mat och sen är det dags för sängen.


MATMARKNAD! 




Lite kvällsfika igår framför en serie som heter Saknad. 


Frukost tillsammans med syster imorse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar