onsdag 2 september 2015

2. Skolstart och lägenhetsnycklar.

Igår startade skolan och dagen var full av information från alla håll, fick lite huvudvärk i slutet av skoldagen för att det var så mycket att ta in och kanske lite för att det var dåligt med luft i salen till slut även om de öppnade några fönster. Kan säga att jag fortfarande känner mig nervös inför alla uppgifter, tentor och uppsatser, speciellt eftersom jag inte kan säga att jag har ett akademiskt skrivande i mig i dagsläget och jag senast gick i skola för 8 år sedan. Jag förstår också att det är dumt att oroa sig innan vi ens börjat läsa och komma in i första kursen. Vår första uppgift är en gruppuppgift som inte är så svår som vi först trodde när vi såg att det stod "grupparbete 8:00-16:00" på schemat idag och att vi har en 10minuters gruppresentation imorgon. Det handlade om vilka vi är, varför vi valt programmet, vilka förväntningar vi har o.s.v så mer avancerade än så ska vi inte vara första veckan.

Under lunchen igår cyklade jag bort till Kalmarhem och hämtade nycklarna till min nya lägenhet som jag fått genom studentbostadsgarantin som de använder sig av på Kalmarhem, känner att jag hade tur som till slut fick en "vanlig" lägenhet som enligt dem själva har lite bättre standard än de rena studentbostäder som de hyr ut, i ett guldläge har det sagts till mig och det tycks vara ett bra område nära till stadskärnan och skolan. Dessutom en 1:a på 52kvm så jag klagar inte! Flyttlasset kommer idag med Jens och hans far och jag är riktigt spänd på vad som kommer få plats och hur det kommer se ut. Om några timmar vet jag!

Nu måste jag cykla iväg till skolan och möta min grupp, förhoppningsvis tar det inte mer än 2-3 timmar så kan jag ägna resten av dagen åt att bära flyttlådor och möbler.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar