söndag 6 september 2015

3. Flyttstök

Igår kom Jens och hans far äntligen med allting, nåja det som fick plats i skåpbilen vilket var oväntat mycket. Tog en timme att tömma bilen sedan körde vi in till stan och åt lite lunch och samtalade om livet. När de lämnat Kalmar började jag packa upp och ställa mig och diska allt som blivit lite skitigt av tidningspappret det varit inlindat i. Hann tömma 8 flyttkartonger, ett par svarta sopsäckar samt kassar med skafferi-varor, städmateriel och dylikt innan jag begav mig in till stan för att träffa mina nya vänner som hade varit på pubrunda i en del av nollningen vilken jag då missade första delen av. Det gör dock inte så mycket, ville gärna fixa så mycket som möjligt här hemma, tycker inte om när det står saker överallt i lägenheten: vill bara upp med allt! Sov heller inte hemma då jag hade kvar grejer i radhuset och också för att jag inte ville sova bland kartonger och säckar. Så inatt blir första natten här i min nya lägenhet.

Efter skolan idag cyklade jag förbi Ica maxi och handlade bland annat massor av blommor som jag ställt ut i vaser och krukor i lägenheten vilket gör det lite mer hemtrevligt. Men ännu är det mycket kvar. Dels ska jag köpa gardiner, draperi som ska skilja av sovalkoven, fler mattor, duschdraperi, galgar, stolar, och säkert fler saker jag upptäcker fram tills jag tar en vända på Ikea på söndag. Mest saknar jag dock dammsugaren som glömdes hemma i Norrköping. Har kunnat sopa lite men det är inte alls samma sak när man flyttat in, så den längtar jag efter så jag sedan kan svabba golvet och gå utan strumpor.

Nu blir det sängen. Imorgon väntar vår första föresläsning, det känns spännande. Hoppas bara jag håller mig vaken i knoppen, det är lätt att bli lite seg i huvudet när man sitter och lyssnar. Ska försöka lista ut om jag kan klara av att anteckna samtidigt också.

På återseende, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar