fredag 11 september 2015

6. Äntligen fredag

Veckan har dock rusat förbi. Vi hade längsta dagen hittills idag med två föreläsningar på schemat. En blev uppskjuten en timme så istället för klockan tre så slutade vi fyra. Inte för att det är hela världen för mig som dels bor så centralt och alltså kommer hem snabbt efteråt och heller inte har något speciellt inplanerat. Andra fick kila iväg lite tidigare för att hinna bussar/tåg/komma i tid till extrajobbet. Nu är jag i alla fall hemma. Ligger och väntar på att tiden ska gå för vid klockan sju ska jag vara på Guldfågel arena och se IFK möta Kalmar, två vänner/forna kollegor skulle ha åkt ner till mig från Norrköping och tittat på matchen men annat kom emellan så nu får jag gå själv, har gått själv förut på hemmamatcher när ingen kunnat följa med. Man blir en i gänget på något vis när man går på fotboll har jag upplevt.



Imorgon är dagen jag längtat efter- då kommer Jens! Och han stannar nästan en hel vecka! Så idag köpte jag några flaskor vin och en liten flaska bubbel som jag tänkte poppa som en lyckogest imorgon innan middagen. Ska bli supermysigt att ha honom här några dagar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar