lördag 19 september 2015

9. Lördagsstudier

Sitter och jobbar med en uppgift vi har fått i skolan. Våran allra första inlämningsuppgift. Vi har fått två artiklar var som på något sätt hänger ihop och behandlar ett samhällsproblem och så ska vi behandla den i en text på 900 ord, där vi bland annat ska svara på vad som har förändrats över tid, vilka som berörts, vilka det inte förändrats för och så vidare. Det är en uppgift som i sig inte känns så svår när jag tänker på den men när jag väl ska skriva känner mig så blockerad av att jag inte får skriva av texten i artiklarna men det känns inte alltid lätt att göra den till sin egen när man ska låta akademisk och inte heller när jag läst artiklarna några gånger och vissa meningar och begrepp fastnar och när jag skriver ur minnet råkar skriva exakt så som det står i ursprungstexten. Blir frustrerad. Vi ska lämna in vår text på tisdag och ha seminarium i våra grupper, min grupp är förlagd på fredag. Och därefter får vi chans att förbättra texten som läraren då bedömt och lämna igen den med kompletteringar, så vi ska se det lite som en övningsuppgift. Men även om det inte är hela världen vill jag bara göra ett gott arbete och känna att mina 8 år borta från skolbänken inte har gjort mig korkad och att jag glömt allt om hur man skriver och delar upp en text. Ska försöka bara skriva utan en tanke på hur det låter så jag kan få ut det jag vill ha sagt åtminstone.

Håll alla era tummar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar