måndag 7 september 2015

4. Helgen som passerade

Jag har varit i Kalmar i två veckor nu och hängt med en hel del  på introduktionen som har hållits för oss nya studenter. Det har varit aktiviteter dagligen, första veckan nästan hela dagarna medan de den andra veckan planerade in saker på eftermiddagarna då skolan startade mitt i allt. Vi har haft grillkvällar, lagtävlingar, lekar, vi har spelat brännboll och haft femkamp med de andra föreningarna på skolan, dessutom har det blivit en del fester med både teman och utan. Finalen var i lördags med finsittningen där vi åt tvårätters och hade trevligt till roliga upptåg av styrelsen i våran förening som heter Humanus (vi som läser socionom, sjuksköterska samt idrottsvetenskap hör hit) och har en humla som symbol. Efter sittningen gick vi ut till våran egen studentpub samt vårt kårhus där vi dansade tills vi tog slut. Det var en riktigt kul kväll och härligt avslut på introduktionen(även kallad nollning). Skönt också att det är över och att vi helt kan fokusera på skolan framöver! Och jag kanske också kan fortsätta fokusera på inredning, finns fortfarande en del att införskaffa för att det ska bli hemtrevligt de kommande åren!

Nu återgår jag till filmen jag tittade på innan jag kom på att jag glömt skriva om helgen. Imorgon är det upp tidigt för att gå till universitetsbiblioteket och plugga, har inget på schemat men då gäller det att ta eget ansvar och läsa på egen hand.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar