söndag 5 maj 2013

Vi kommer aldrig bli som vi var

Äntligen är det vår. Det är så att man kan gå utan jacka och när det blåser så fryser man inte. Det är vår!
Jag mår bra, har varit ute hela dagen, gått en promenad och stannat för mellanmål i gräset med en bok. Vi lagade kasslergratäng för första gången idag, det blev riktigt gott. Älskar mat. Har under den senaste tiden tänkt mycket på mat och nästan suktat efter alla möjliga maträtter, simpla som mer avancerade. Bara mat! Jag är inte gravid, men älskar att äta och laga mat. Och jag älskar våren, värmen som hettar till i en vindstilla minut. Människan behöver ljus, det är inte för inte det finns något som kallas för ljusterapi, kroppen utsöndrar ämnen som gör att man är mer välmående och glad i ljuset, man är piggare och så fort man får lite färg på näsa och kind så känner man sig fräsch. Jag hoppas den här härliga våren fortsätter leverera dagar som den hittills gjort och att sommaren blir fantastisk, vi nordbor behöver, jag skulle säga att vi förtjänar, en riktigt bra sommar!

Nu blir det ost och kex. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar