måndag 20 maj 2013

Efter loppet

Ligger nerbäddad i sängen och ska strax sova men tänkte skriva några ord om vårruset. Det gick bra, riktigt bra, tiden blev 21.44 och det måste jag säga att jag är riktigt nöjd med! Till skillnad från förra året startade jag lite längre fram i klungan och jagade därför inte lika mycket, och i år kändes det tyngre men försökte andas och säga till mig själv att bara köra, det är över snart, vilket det ju var. Upplevde att jag var ganska långt fram, och var orolig för att jag skulle bli omsprungen av en del men det blev jag som sprang om allt eftersom jag kom närmre de framför. Sen var det bara att ta långa kliv på upploppet och titta upp på klockan som stod på 21.44. Jag sprang liksom förra året för Zetterbloms bil, då Jens föräldrar är väldigt goda vänner med ägarna, och jag blev informerad av de om att jag var bland de 15 bästa och stämmer det är jag både chockad och glad! 

Nu är det bara att börja träna på milen inför Stadsloppet i mitten på augusti, det ska bli riktigt kul att springa ett långlopp. Målet är att klara den på under 50min och det är inte omöjligt eftersom jag redan gjort det tidigare i år när jag för första gången klockade en mil. 

Allt gott, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar