tisdag 21 maj 2013

Ens platser i livet

Idag när jag kom in i duschrummet på gymmet hängde jag av handduken på samma krok som alltid och la min necessär på samma handfatshörn, sen skulle jag bara gå på toa lite fort och när jag kommer tillbaka är det en kvinna som hinner före till min dusch. Jag säger min dusch för det är den dusch jag alltid använt sen jag började på gymmet bortsett från den allra första gången när jag var lite rookie och inte upptäckt den bästa platsen, i mitt huvud, den jag alltid haft efter det. Känslan när man inser att man måste ta en annan dusch bredvid vilken är knappa metern från "min" dusch, men ändå inte min. Det fick mig att tänka på hur jag ofta hamnar i såna mönster, jag tar alltid samma skåp i omklädningsrummet, den största storleken närmast duschrummet och längst ut på raddan av skåp, antingen höger eller vänster men oftast vänster, är de upptagna tar jag den som är ledig närmast någon av de. Om jag inte ska duscha på gymmet tar jag nummer 17 ute i gymmet, gick för 16(fyller den 16) först men den är för högt upp så jag måste sträcka mig så tog den under. 

När jag bodde hemma hade jag min plats vid matbordet  , hos Jens föräldrar har jag en viss plats vid matbordet, på jobbet hamnar jag ofta på samma sida i lunchrummet. 

Det är lustigt, hur man får sina platser. Och att jag idag tänkte att någon var lite elak som använde min dusch på gymmet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar