måndag 6 maj 2013

It such à perfect day

Måndag kväll, ligger nerbäddad under täcket för att sova. Kom hem från en trevlig kväll i Smedby hos Jens föräldrar för en liten stund sedan. Det började med att vi efter jobb/skola bytte om till träningskläder och tog cyklarna till Vrinneviskogen för att springa 5km, min uppladdning inför Vårruset jag ska springa om exakt två veckor. Eftersom det var så fint väder blev jag sugen på att grilla så vi bjöd över oss själva till Jens föräldrar och de hade inget emot att vi kom dit och lagade lite god mat. Åt kycklingfilé och korv, och jag fick med mig en matlåda till morgondagen, lyckan! Det är härligt att det är ljust så länge så att man vill vara uppe och umgås istället för att bädda ner sig vid sju och vänta på att somna.. Och ingen ångest har jag heller inför att ställa klockan på 5:00, men kanske beror det också på att det är kortvecka, ledig torsdag och fredag. Ska väl dock ändå försöka somna snart till boken jag är uppe i för tillfället, Håkan Nessers Van Veeteren serie, mycket spännande.

Så godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar