söndag 19 maj 2013

Kärlek är fint

Idag har en av Jens bästa vänner gift sig med sin käraste, på självaste 7årsdagen av deras förhållande. Krille och Sabina, de vigdes i rådhuset och det var oväntat rörande att stå där i rådhussalens förmak och höra de lova sig till varann. Efteråt åkte vi ut till deras nya boende i Rejmyre, de har köpt Krilles barndomshem, och satt ute i solen, samtalade, skrattade och grillade. Och inte att glömma, tittade mycket på deras 1,5 vecka gamla bebis, Mira. Jag höll henne en stund och det är alltid lika fantastisk att se på en sådan liten människa. Blev själv jättesugen på en liten mini-Maria och längtar lite tills det sker om ett par år förhoppningsvis. 

Nu blir det att försöka sova. Imorgon blir det en liten promenad till affären för att handla frukost, har också satt på timern på bakmaskinen så jag får nybakt bröd till frukosten. Jag ska också byta cykelslang på bakhjulet eftersom jag upptäckte en punktering när jag kom ut från jobbet igårkväll och skulle cykla hem. Typiskt när man nyligen haft den inlämnad för byte av bakhjul och trasigt däck. Men det är tur att man är handyman och kan byta en slang i alla fall! Eftermiddagen bjuder på fotboll så hoppas på sol hela dagen!

 Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar