söndag 31 mars 2013

Lets not do that again

Som jag pratade engelska igår. Vi var på middag hos Jens föräldrar dit hans syster bjudit med en amerikanska som numer bor i Stockholm så det skulle bli en del engelska och till en början så blir jag så nervös eftersom jag inte alls har så gott självförtroende när det kommer till att prata på annat än svenska. Speciellt då alla tre syskon i Jens familj är superb på språket. Men när man blivit lite varm i kläderna och druckit lite alkohol så var jag inte rädd för att börja konversera, och det var kul! Det var så att jag får lust att flytta utomlands en period för att få utvecklas och bli bättre och prata engelska dagligen. Riktigt trevligt var för övrigt kvällen, med trerätters och goda skratt och när systern Emma bjöd med mig till en av hennes vänner och sedan en utgång var det inte svårt att avstå. Kanske inte lika kul när man väl är ute även om jag mötte ett gäng bekanta ansikten vilket var kul men inget jag längtar tillbaka till, att gå ut om helgerna.

Idag mår jag helt ok. Somnade strax innan fem inatt och vaknade första gången vid åtta tror jag, då mådde jag sämre. Sen hade jag svårt att somna om, dels för att jag kände mig bakfull och dels för att det var så ljust i rummet. Men nu känner jag mig helt ok. Ska ta mig ut och hämta cykeln jag lämnade kvar i Smedby igår. Sen får vi se hur dagen fortlöper.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar