onsdag 12 oktober 2011

Det är bara Albrektsvägen ner.

Fick med storasyster ut på en promenad såhär på kvällskvisten, följande tycker min syster inte är ett dugg märkligt:

Jag byter om till träningstights och träningsjacka, sport-bh:n är redan på eftersom jag jobbar i den, när vi hamnar i hallen får jag av någon MÄRKLIG anledning inte på mig träningsskorna- det vore väl ändå rimligt hörrni! Men nej, Maria knyter på sig sina creméfärgade CONVERSE. Javisst, jag löper i Converse..

Jag orkade inte springa upp fem trappor och byta så det blev converse och det kändes inte så tokigt eftersom vi bara skulle gå, inte ens raskt utan i systers takt.

Dessvärre (eller übertrevligt så klart med nya ansikten) träffar vi en f.d arbetskollega till Jennifer och det finns mycket att konversera om så jag börjar till slut frysa. När vi sedan går vidare så säger Jennifer att jag kan svänga av tidigare än henne så jag kan komma hem och göra matlåda och lägga mig tidigt.
Vi säger hejdå vid Parken-rondellen och jag inser att jag måste springa för att inte frysa ihjäl. "Det är ju bara Albrektsvägen ner", menar Jennifer.

Mmmm, kära vänner, Albrektsvägen är ingen lek. Och att springa i Converse rekommenderar jag ingen, mina arma fötter värker. Och nu är historien slut. Nu ska jag göra lunchlåda, frukostmackor och sedan duscha innan det blir bums i säng. Alarmet står på 04:45.

TÄnk på mig då. Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar