fredag 28 oktober 2011

Come again

Redan fredag! Helt sjukt vad tiden flyger ifrån mig när jag jobbar. Det är skönt, det betyder att det bara är en kväll kvar på jobbet, sen får jag två lediga efterlängtade dagar. Gick upp vid nio imorse efter att legat i 30 minuter och inte kunnat somna om i ensamheten och tystnaden, syster hade precis gått för att äta frukost hos en vän. Jag har suttit och surfat runt och ätit frukost och försöker nu samla kraft till att gå ut och springa.

Måste bara berätta en typisk Mariagrej, i tisdags när jag kom till jobbet hade jag glömt nyckeln till skåpet hemma så fick gå till min chef och säga det, då fanns såklart ingen extranyckel på brickan till det skåpet. Som tur var hade jag alla kläder med mig eftersom jag hade tvättat de i helgen så behövde bara låna skor.
Igår när jag skulle till jobbet hittade jag inte nyckeln och mindes att jag inte satt dit den i nyckelknippan när jag låst skåpet kvällen innan(har den löst i jobbjackan) så tänk er ångesten när jag satt på bussen på väg och tänkte på att jag skulle behöva gå till chefen återigen och skämmas..tills jag går till mitt skåp för att kolla upp skåpsnumret(igen) och nyckeln sitter kvar i skåpet!

Den lyckan.
/Klantsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar