torsdag 31 augusti 2017

259. Praktiken är igång

Jag var första dagen på min praktik idag. Har varit så nervös (!!) men dagen har gått bra. Mathilda min handledare är riktigt härlig! Social, framåt, omtänksam och lyhörd. Hon är lika gammal som mig men har läst HR så hon hoppas kunna byta kunskaper med mig som läser socionom vilket gör mig livrädd! Men det ska också bli en spännande höst och det känns som om vi kommer ha det bra ihop! Fick vara med på två möten idag, varav en lönerevision med facket kommunal. Det är kul att få se vad som händer för en enhetschef. Det är alldeles för tidigt att känna om det är chefsyrket jag vill satsa på efter examen. Jag ser fram emot att se hur arbetet ser ut och få komma på studiebesök hos en handläggare för att se deras arbete också. Imorgon är det redan fredag (kort vecka ha ha) och vi börjar med ett frukostmöte i Färjestaden med andra enhetschefer som de har varje fredag, woho! Så jag kommer bland annat få hänga med Sofia som också har praktik som enhetschef på Öland.

På väg mot praktiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar